Wednesday, September 21, 2011

Contest I'm Proud To Be A Muslimah

 
klik banner to join
contest end on 14 Okt

sha tag


Pada suatu hari, Rasulullah s.a.w berjalan-jalan bersama puteri baginda, Saidatina Fatimah r.a. Setibanya mereka berdua di bawah sebatang pohon tamar, Fatimah terpijak pohon semalu, kakinya berdarah lalu mengadu kesakitan.

Fatimah mengatakan kepada bapanya apalah gunanya pohon semalu itu berada di situ dengan nada yang sedikit marah. Rasulullah dengan tenang berkata kepada puteri kesayangannya itu bahawasanya pohon semalu itu amat berkait rapat dengan wanita. Fatimah terkejut. Rasulullah menyambung kata-katanya lagi. Para wanita hendaklah mengambil pengajaran daripada pohon semalu ini dari 4 aspek.

Pertama, pohon semalu akan kuncup apabila disentuh. Ini boleh diibaratkan bahawa wanita perlu mempunyai perasaan malu (pada tempatnya).

Kedua, semalu mempunyai duri yang tajam untuk mempertahankan dirinya. Oleh itu, wanita perlu tahu mempertahankan diri dan maruah sebagai seorang wanita muslim.

Ketiga, semalu juga mempunyai akar tunjang yang sangat kuat dan mencengkam bumi. Ini bermakna wanita solehah hendaklah mempunyai keterikatan yang sangat kuat dengan Allah Rabbul Alamin.

Dan akhir sekali, semalu akan kuncup dengan sendirinya apabila senja menjelang. Oleh itu, para wanita sekalian, kembalilah ke rumahmu apabila waktu semakin senja.

Penjelasan ringkas Rasulullah saw mengenai ciri-ciri wanita Muslimah.

~Nilai Seorang wanita solehah~

 "Tidak perlu lagi seorang mukmin setelah ianya bertakwa kepada ALLAH akan sebaik - baik keperluan baginya selain dari isteri yang solehah.  Jika ia menyuruh isteri mentaatinya. Dan jika dia melihat kepada  isterinya, isterinya menyukakan hatinya. Dan jika dia menyumpah memarahi isterinya, isterinya tetap juga berbuat baik kepada suaminya. Dan jika suaminya tiada dirumah dia menyimpan rahsia dan harta suaminya". 
 
 "Janganlah kamu mengahwini wanita kerana paras rupa yang cantik,mungkin paras rupa itu membawa kehancuran, jangan kamu kahwini wanita kerana hartanya kerana berkemungkinan harta itu membawa kepada kezaliman. Tetapi kahwinlah wanita kerana agamanya, seorang wanita hamba yang hitam yang menghayati agama sesungguhnya lebih baik"  Ibnu - Majah. 

hadiah-hadiah yang menjadi pilihan sha ialah (dapat salah satu pun ALHAMDULILLAH):-


x1 tudung & x1 assesories hand made felt 

x1 tudung syria yuna 

 x1 Long Sleeve lycra maxi dress ( Soft Purple )


x1 bag & x1 purse 

x2 shawl plain 

x3 gypsy crumple shawl 

 x1 purse replika coach & x1 satin shawl 

x2 shawl & x2 inner neck

x1 jubah abaya, x1 baju kurung moden & x1 blouse

x1 shawl & x2 brooch

x5 Cotton Lace Shawl









1 comment:

  1. salam, datang buat lawatan ~
    semoga berjaya tau ~
    keputusan 15 oktober ni, sama2 kite tunggu eh
    ~_^

    ReplyDelete

1000 of thanks